HAFENCITY, Hamburg
W samym sercu Hamburga zmienia się dzielnica byłego portu, HafenCity o powierzchni 157 ha. Od 1997 roku na tym terenie trwa jeden z najwybitniejszych projektów rozwoju obszarów miejskich w rejonie nabrzeża w Europie. Cały czas jest w trakcie budowy. Projekt łączy starą zabytkową portową cześć magazynową z nowym miastem tworząc dzielnicę mieszkalną, usługową, kulturalną, rekreacyjną, turystyczną i handlową.

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

eksponat z Zollmuseum, fot. 2004.
Projekt rewitalizacji Hafencity ogłoszono w 1997 roku, potem upłyneły jeszcze trzy lata zanim projekt został przyjęty przez Senat. W 2000 roku rozpoczeto prace nad infrastrukturą a od 2003 zaczął się intensywny początek budowy nowych budynków. W 2007 rozpoczeto budowę metra U4. Trzy lata później wprowadzono zmiany w planie zagospodarowania wschodniej części Hafencity.

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011
Kładzie się tu nacisk na przyjazną energię i chroni środowisko. Tworzy takie miejsca odpoczynku, które prowokują do tego by z nich korzystać.

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011
Nowym symbolem Hamburga staje się filharmonia "Elba". Została zaprojektowana przez szwajcarskich architektów Herzog & de Meuron, autorów m.in. stadionu olimpijskiego w Pekinie. Mówi się, że nowa filharmonia będzie mieć jedną z najlepszych sal koncertowych i przyćmi filharmonię w Sydnei. Nie będzie miejscem kultury tylko dla wąskiej grupy odbiorców. Oprócz muzyki klasycznej będzie to też miejsce dla jazzu, popu i innej muzyki z całego świata.

budowa filharmonii, fot. czerwiec 2011

wizualizacja nowej filharmonii
Niedaleko od placu budowy postawiono pawilon, promujący przyszłe architektoniczne dzieło, pełny różnorodnej formy prezentacji, można do niego wejść, zobaczyć jak było kiedyś i jak będzie w przyszłości, poczytać, obejrzeć makietę, film, oraz posłuchać różnych melodii uznanych za doskonałe.

pawilon promujący filharmonię

w pawilonie po prawej stronie promowana jest nowa filharmonia

promocja filharmonii
Dojazd: Do Hamburga autostradą; potem metro U1, U3, nowy U4 - od jesieni 2012; autobusy, w tym również napędzane wodorem; lub coraz bardziej popularnym - rowerem miejskim.

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011

fot. czerwiec 2011