Pętlę (około 10 km) można rozpocząć z ronda F. Knappa (duży parking i końcowy GŁĘBOKIE) lub leśnego parkingu przy ulicy Emila Zegadłowicza. Po drodze Polana Sportowa, leśne ścieżki nad jeziorem Głębokie oraz wzdłuż strumieni Osówka i Jasmundzka Struga, pomnikowe drzewa: TATA i MAMA, SZPALER SIŁACZY, STRÓŻE, BRYTYJCZYCY i UPIORY. Wycieczkę można wydłużyć o około 8 kilometrów, by zobaczyć jeszcze dwa pomnikowe okazy: buki KIELICH i DIABELSKI GŁAZ

TRASA 10 km - wokół jeziora Głębokie. MAPKA (pdf) do pobrania.

Wydrukowaną kartkę A4 można złożyć na trzy części w miejscach pionowych znaczników, tylko wtedy gdy plik zostanie wydrukowany w formacie rzeczywistym.

Rondo F. Knappa - wejście na teren miejskiego kąpieliska i miejsce spotkań przed wyruszeniem na wycieczki - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW

Z ronda F. Knappa idziemy/jedziemy ulicą E. Zegadłowicza wzdłuż ogrodzenia miejskiego kąpieliska. Po 280 metrach skręcamy w ulicę Kąpieliskową. Płot odgradzający kąpielisko miejskie wchodzi do jeziora, co uniemożliwia przejście przez teren kąpieliska. Można poprosić o możliwość przejścia pracowników Parku Linowego Tarzania (kiedy jest czynny) - jedno wejście jest od strony kąpieliska, a drugie od ulicy Kąpieliskowej.

Wzdłuż jeziora Głębokie rosną pomnikowe drzewa: STRÓŻEBRYTYJCZYCY i UPIORY oraz wiele drzew, które się obejmują lub 'cmokają' - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW

Zespolenia drzew występują między tymi samymi gatunkami oraz między różnymi, najczęściej dębami i bukami - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW

Jezioro Głębokie - budowane na dziko pomosty wytrzymują najczęściej jeden sezon, nie jest to konstrukcja postawiona przez administratora terenu, więc wchodzenie jest na własną odpowiedzialność - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW

Wzdłuż jeziora Głębokie rosną pomnikowe drzewa: STRÓŻE, trochę dalej BRYTYJCZYCY i UPIORY. Obok pomników przyrody stoją tablice edukacyjne. Ich rozplanowanie zobacz na mapie powyżej. Obok tablicy edukacyjnej 'ŁOZOWISKO' skręcamy w prawo w kierunku do Bartoszewa. 600 metrów dalej mijamy leśniczówkę Owczary. 600 metrów dalej docieramy do przecinki ze słupami wysokiego napięcia, a 100 metrów dalej rosną pomnikowe dęby TATA i MAMA.

Pomnikami przyrody TATA i MAMA - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 24.08.2024, SNW

Za pomnikami przyrody TATA i MAMA idziemy dalej prosto do pierwszego skrętu w prawo, za nim skręcamy w prawo i znowu w prawo i tak znajdziemy się na leśnej drodze, która jest przedłużeniem ulicy Jaworowej. Rośnie przy niej kilka ciekawych okazów drzew nie będących pomnikami przyrody - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 24.08.2024, SNW

Przy leśnej ścieżce, będącej przedłużeniem ulicy Jaworowej - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 24.08.2024, SNW

Po około 1,5 km skręcamy w lewo w kierunku leśnego parkingu przy E. Zegadłowicza. Łatwo ten skręt przeoczyć, ale nie ma się co martwić, bo za około 20 metrów dochodzimy do skrzyżowania, na którym gdy skręcimy w lewo, to również dojdziemy do leśnego parkingu przy E. Zegadłowicza - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 24.08.2024, SNW

Niedaleko leśnego parkingu przy E. Zegadłowicza - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 19.08.2024, SNW

Leśny parking po drugiej stronie ulicy E. Zegadłowicza - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 19.08.2024, SNW

Z leśnego parkingu przy E. Zegadłowicza kierujemy się pod górę. Parking jest na wysokości 25 m n.p.m., a SZPALER SIŁACZY rośnie na wysokości 65 m n.p.m. Około 300 metrów od parkingu droga się rozwidla, do SZPALERU SIŁACZY skręcamy w lewo, potem przy słupku nr 55 w prawo - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

Pomnik przyrody SZPALER SIŁACZY - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

Na końcu ścieżki, przy której jest aleja pomnikowych buków, skręcamy w prawo i po około 350 metrach znów znajdujemy się na tym samym rozwidleniu, 300 metrów od parkingu, ale tym razem skręcamy w ścieżkę biegnącą się na południe, fot. 30.08.2024, SNW

Ścieżka wzdłuż strumienia Jasmundzka Struga - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

Osówka - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

Polana Sportowa. TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

Staw Wędkarski. TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 26.08.2024, SNW

100 metrów od Stawu Wędkarskiego, przy rondzie F. Knappa stoi zadaszone miejsce odpoczynku - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW

Rondo F. Knappa - końcowy komunikacji miejskiej Głębokie i duży parking (parking bezpłatny - dane z września 2024) - TRASA - 10 km w okolicy jeziora Głębokie w Szczecinie, fot. 15.09.2024, SNW